2011 yılından bu yana üzerinde yoğun mesai harcanan ve ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ (TOGG) tarafından projelendirilen yerli otomobil girişiminde bugün gerçek anlamda bir kilometre taşı geride bırakıldı. Birkaç gündür sosyal medyadan parça parça görsellerin yayınladığı araç, nihayet görücüye çıktı. 

14 Aralık tarihinde yapılması planlanan lansman, bilindiği gibi 27 Aralık tarihine (yani bugüne) ertelenmişti. Ülkemiz için oldukça önemli olan bu etkinlik, büyük ilgi gördü ve birçok platform üzerinden canlı olarak takip edildi. Yerli otomobilin üretim ve tanıtım süreci hakkında tüm detayları derlediğimiz haberimize buradan ulaşabilirsiniz. Bu içeriğimizde daha çok aracın özelliklerine odaklanacağız. Gelin yerli otomobilimizi yakından tanıyalım.

Yerli otomobil, 2022 yılında seri üretime girecek:

Lansmanda verilen bilgilere ve açıklanan zaman çizelgesine göre yerli otomobil, 2022 yılında seri üretime girecek ancak bu seri üretim kısmı, daha çok devlet kurumlarını ilgilendiriyor çünkü ilk etapta üretilecek 5.000 aracın tamamı kamu kurumlarında kullanılacak. Normal kullanıcılar için herhangi bir tarih açıklanmadı ancak tahmini olarak 2023 veya 2024 yıllarında yerli otomobilin normal kullanıcılara ulaşabileceğini belirtelim.

Üretim süreci bilindiği üzere TOGG tarafından yönetiliyor ve bu oluşumda kimlerin olduğuna değinmezsek olmaz. Kıraça, Turkcell, Zorlu, Anadolu Grubu ve BMC’nin girişimiyle başlayan sürece Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin dâhil olması sonucunda 6 büyük holding ve kurumun, yerli otomobile katkı sunduğunu söyleyelim.

Yerli otomobilin 5 farklı modeli olacak:

Yapılan etkinlikte belirtildiği üzere aracın seri üretime alınmasından sonraki 15 yıllık süre içerisinde, yerli otomobilin 5 farklı modelini göreceğiz. Bunlar arasında C-SUV, C-Sedan, C-Hatchback, B-SUV ve C-MPV yer alacak. 

Tasarımı Pininfarina adlı İtalyan bir şirket tarafından yapılan yerli otomobilin, lansmanda beğeni topladığını belirtelim. BMW, Ferrari gibi otomobil devlerine de tasarım yapan Pininfarina’nın tasarımı, yerel motiflerle birleştirilerek iyi bir sonuç alınmışa benziyor. Araç hakkında tartışma yaratan ‘tasarımın yurt dışında yaptırılması’ konusu, farklı şekillerde ele alınabilir ancak bu noktada günümüzde hiçbir firmanın kendi ürününü tamamen kendi üretmemesini dikkate alarak değerlendirebiliriz. Hatta bu konuda iPhone’un ekranlarını Samsung’un üretmesini örnek gösterebiliriz.

Yerli otomobilde 2 farklı beygir gücünden bahsedildi:

200 beygir gücünde olan modelin 7,6 saniyede 0’dan 100’e çıktığı belirtilirken 400 beygir gücündeki modelde 0’dan 100’e çıkış süresi 4,8 saniye olarak açıklandı. Aracın tamamen elektrikli olduğunu düşününce bir başka önemli parametre olan menzil konusuna da değinmek gerekiyor. Lansmanda verilen bilgilere göre yerli otomobil, 500 km menzile sadece 30 dakikalık şarjla ulaşabilecek.

Bataryasının tamamen yerli üretim olduğu belirtilen aracın fikri ve sınai hakları da %100’ü ülkemize ait. Bu da aracın yerliliği konusunda önemli bir done olarak karşımıza çıkıyor. 

Yerli otomobilin rengi ve ismi ne olacak?

Lansman sırasında kırmızı ve gri olmak üzere 2 rengi gösterilen yerli otomobilin tanıtım filmlerine de bakacak olursak lacivert rengin de seçenekler arasında olacağını belirtelim. Ayrıca lansmanda aracın üzerinde yer alan ismin TOGG olmasından dolayı aracın isminin de bu olacağı düşünülüyor.

Akıllı bağlantı özelliğine sahip olduğu belirtilen otomobilde sistemin sürekli olarak internete bağlı olduğu ve güncelleme gibi işlemleri kolayca yapabildiği söyleniyor. Holografik Asistan ve navigasyon özellikleri de yerli otomobilin dikkat çeken diğer özellikleri olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca kameralı dikiz aynaları, aracı daha teknolojik hâle getiriyor.

Sağlamlığı Euro-NCap standartlarına uygun olarak test edilen yerli otomobilin 3. seviye otonom sürüş özelliğinin bulunduğunu da ekleyelim. Fabrikası Bursa’nın Gemlik ilçesinde olacağı açıklanan araç için yer belirlemesi de yapılmış durumda.

Yerli otomobil hakkındaki detayları aktardığımız içeriğimizin sonuna geldik. Siz de kendi fikirlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz. Benzer içerikler için sitemizi ve YouTube kanalımızı takipte kalın.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bir Emre Budak projesidir.
Tüm Hakları Saklıdır ©